آژدا پكان
ياشاسين شاهين دژ
چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 9:42 :: نويسنده : علي
 
 
 

آژدا پکان

 
عایشه آژدا پکان

عایشه آژدا پکان (به ترکی: Ayşe Ajda Pekkan) (زادهٔ ۱۲ فوریهٔ ۱۹۴۶ در استانبول) یکی از خوانندگان زن موسیقی پاپ ترکیه است.

حرفه

او در سال ۱۹۶۲ از نخستین خوانندگانی بود که آهنگهای ترکی در سبک پاپ را اجرا کرد. او بیش از ۲۰ آلبوم ایجاد کرده و یکی از موفق‌ترین هنرمندان موزیک ترک است. وی در ۴۷ فیلم بازی کرده‌است. در سال ۱۹۶۸ آلبوم İki Yabancı وی در فهرست بالاترین‌های فروش قرار گرفت.

موفقیت‌های ادامه‌دار او منجر به دعوت‌های بین‌المللی در در فستیوال‌هایی مانند فستیوال موزیک آپولونیا در ۱۹۶۸-۱۹۶۹ در آتن یونان و فستیوال ترانه‌های مدیترانه‌ای در سال ۱۹۶۹ در بارسلونای اسپانیا شد. موفقیت آهنگ‌های وی کنسرت‌های به زبان ترکی با Enrico Macias در سالن Paris Olympia در سال ۱۹۷۶ را در پی داشت. در شناسایی لقبش آلبومی به نام سوپر استار را در سال ۱۹۷۷ بیرون داد.

در همان سال در فستیوال موزیک یاماها در توکیو پایتخت ژاپن حضوری موفقیت‌آمیز داشت. افزون بر آهنگ‌های آلمانی و فرانسوی وی که در اوایل سالهای ۱۹۷۰ میلادی در اروپا منتشر شد، او Pour Lui را که در فرانسه بسیار موفق بود منتشر کرد. در اوج موفقیت او دومین آلبومش، سوپر استار ۲ را در ۱۹۷۹ منتشر کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان