ياشاسين شاهين دژ
دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, :: 8:38 :: نويسنده : علي
 
 
 

رامبد صدیف

 
زمینه کاری موسیقی ایرانی
ملیت ایرانی
زادروز ۱۳۱۸
اردبیل
محل زندگی اردبیل.تهران
 

رامبد صدیف (زاده: ۱۳۱۸، اردبیل ) خواننده موسیقی اصیل ایرانی است.

زندگی‌نامه

وی آموزش آواز ایرانی را در سن ۱۲ سالگی در محضر استاد ( سلیم خان ) آغاز نمود و این آموزش حدود ۱۵ سال در محضر سلیم خان ادامه یافت . صدیف همزمان به یادگیری شیوه‌های آوازی اساتید بزرگ موسیقی ایران از جمله ابوالحسن اقبال آذر و عبدالله دوامی پرداخت که بعدها دارای شیوه ای مستقل از گذشتگان گردید. اولین کنسرت موسیقی صدیف بعد از سالیان دراز در سال ۱۳۶۸ به نام ترجیع بند در تالار وحدت تهران با همراهی مجید کیانی برگزار شد که با استقبال گسترده هنرمندان و موسیقیدانان روبرو گردید.

پس از آن، صدیف به برگزاری کنسرت هایی در ایران و خارج از ایران پرداخت .

آثار

از آثار ضبط شده او آلبوم ترجیع بند در چهارگاه با همراهی سنتور مجید کیانی، مثنوی بیات ترک در برنامه چکاوک و ضبط‌های خصوصی با جلیل شهناز، پرویز یاحقی و دیگران است.

ویژگی‌های آوازی

صدیف دارای سبکی منحصر به فرد در ارایه آواز ایرانی است . حجم و قدرت بالای صدا . تسلط کامل بر گوشه‌ها و ردیف موسیقی ایرانی، تحریرهای منحصر به فرد و بسیار متنوع، مرکب خوانی و بداهه خوانی به صورت همزمان از جمله ویژگی هایی است که صدیف را در صد سال گذشته از دیگر خوانندگان موسیقی اصیل متمایز می سازد. اصطلاح مرصع خوانی از ابداعات صدیف محسوب می‌گردد که برای اولین بار توسط ایشان در فرهنگسرای نیاوران تهران اجرا و مورد استقبال اهل فن و مردم قرار گرفت.

فعالیت

با تأسیس آموزشگاه موسیقی ترجیع بند در سال 1389 استاد صدیف رامبد به همراه فرزندشان امید رامبد بصورت گسترده تری مشغول تدریس آواز سنتی به هنرجویان می باشند.

منابع

 


 

پیوند به بیرون

(لینک‌های دانلود):

http://www.tarjiibandmusic.com سایت رسمی آموزشگاه موسیقی ترجیع بند(استاد صدیف رامبد و امید رامبد).info@tarjiibandmusic.com(وب میل رسمی آموزشگاه موسیقی ترجیع بند)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان