جم ییلماز
ياشاسين شاهين دژ
دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, :: 9:16 :: نويسنده : علي
 
 

جم ییلماز

 
بروشور تبليغاتي فيلم تردست
زادروز ۱۹۷۳
استانبول
محل زندگی استانبول
ملیت ترکیه
پیشه کاریکاتور - بازیگرکمدی - نویسنده - کارگردان
 
 



 

بیوگرافی

جم ییلماز متولد ۱۹۷۳ شهر استانبول پدیده سینمای ترکیه در سال ۱۹۹۸ با فیلم همه چیز روبراه خواهد شد پا به سینما گذاشت. در حالی که در رشته جهانگردی و مدیریت هتل در دانشگاه Boğaziçi در حال تحصیل بود شروع به طراحی کاریکاتور برای یک مجله طنز ترکی به نام دلبر شد. او در کنار بازیگری با نوشتن فیلمنامه تردست (Hokkabaz) و فیلم‌های دیگری مانند G.O.R.A (پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ترکیه تا این لحظه) توانست شهرت خود را از یک کمدین کلوب‌های شبانه تا حد یک مولف ارتقاء دهد. او که با ترسیم کاریکاتور وارد دنیای هنر شده بود، خیلی زود این کاریکاتورها را از تصویر به کلام و سپس نقش تبدیل کرد. بازی وی در چهار نقش در فیلم G.O.R.A از اتفاقات نادر سینمای ترکیه بود. شهرت او هم اکنون حتی به عنوان یک بازیگر نمایش‌های تک نفره در کشورش آن چنان رو به افزایش گذاشته که حضورش به عنوان هنرپیشه میهمان در نقشی حتی چند ثانیه ای در یک فیلم سینمایی می تواند ضامن موفقیت تجاری آن باشد. از طرف دیگروی تبدیل به چهره ثابت فیلم‌های تبلیغاتی شده و اینک برای اولین بار روی صندلی کارگردانی هم نشسته است.

دراوت سال ۱۹۹۵ در یک برنامه کمدی به نام "Leman Culture Center" که بصورت stand-up comedy show برگزار می شد شرکت کرد که با استقبال خوبی از طرف مخاطبانش قرار گرفت. سپس فعالیتش راد رمرکز فرهنگی Beşiktaş ادامه داد که به محبوبیت خوبی دست یافت بطوریکه مخاطبان این برنامه حاضر به پرداخت ۲۵۰ TRL (حدود۲۱۰ دلار) برای بلیط آن شدند. اولین فیلم حرفه ای وی "Herşey Çok Güzel Olacak" نام داشت که در سال ۱۹۹۷ به اکران عمومی درآمد.و در ادامه با فیلم هایی مانند Vizontele و İşler و رامون ادامه یافت.آخرین فیلم وی Yahşi Batı در در روزهای آغازین سال ۲۰۱۰ بر پرده سینماها قرار گرفت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان