مسجد اميرسلطان
ياشاسين شاهين دژ
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 9:15 :: نويسنده : علي
 
 

مسجد امیر سلطان

 
مسجد امیر سلطان

مسجد امیر سلطان در بورسای ترکیه، در بین سال‌های ۱۴۲۶ تا ۱۴۲۴ و به دستور سلطان مراد دوم ساخته شده‌است و شامل مسجد، مدرسه، عمارت، حمام و دوازده آرامگاه می‌شود.

مسجد امیر سلطان و مقبره واقع در آن دو دوران حکومت سلطان مراد دوم از طرف همسر امیر سلطان ساخته شده‌است. این مسجد روی تپه‌ای در کنار گورستان امیر سلطان در شرق شهر بورسا واقع شده‌است.

معماری

مسجد این مجموعه از جهت هنر معماری عثمانی در گروه «مساجد زاویه‌دار» که در اوایل دوران عثمانی رایج بود قرار می‌گیرد. محراب و منبر این مسجد به سبک باروک ساخته شده و باقی مانده از سده ۱۸ می‌باشد. کنده‌کاری‌های در ورودی زیباترین عصر خود را نمایان می‌سازد. در مجموعه مرادیه دوازده مقبره متعلق به سلطان مراد دوم و خانواده وی وجود دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان