پرچم قره باغ
ياشاسين شاهين دژ
شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 13:31 :: نويسنده : علي
 
 

پرچم جمهوری قره‌باغ


پرچم جمهوری قره‌باغ
}}
 
استفاده پرچم ملی National flag
تناسب ۱:۲
پذیرفته‌شده ۲ ژوئن ۱۹۹۲
طرح پرچمی سه‌رنگ متشکل از خطوط افقی قرمز، آبی و نارنجی با شِورون زیگزاگ‌مانند سفیدرنگی در سمت راست.

پرچم جمهوری قره‌باغ برگرفته از پرچم ارمنستان بوده و تنها طرح مثلثی‌شکل سفیدرنگی به آن اضافه شده‌است. جمهوری قره‌باغ که در منطقهٔ قره‌باغ (منطقهٔ آرتساخ) در جنوب جمهوری آذربایجان قرار دارد و در واقع یک جمهوری خودمختار محسوب می‌شود، این پرچم را در تاریخ ۲ ژوئن ۱۹۹۲ به‌عنوان پرچم رسمی خود پذیرفت تا نمادی بر میراث، فرهنگ و جمعیت ارمنی منطقه باشد.

شکل مثلث‌مانند سفیدرنگی که به صورت برشی زیگزاگی در سمت راست پرچم قرار دارد، اشاره‌ای به قره‌باغ به‌عنوان منطقه‌ای جداشده از ارمنستان است. این نقش همچنین شبیه به طرح‌های به‌کاررفته در قالیچه‌ها است. با این حال بیش‌ترین اشارهٔ پرچم به ارمنی‌بودن جمهوری قره‌باغ است که توسط مردمانی ارمنی و با پرچم ارمنستان اداره می‌شود و زیگزاگ سفیدرنگ در درجهٔ دوم اهمیت قرار دارد.

جسارت های وابسته

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «Flag of Nagorno-Karabakh Republic»، ویکی‌پدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد (بازیابی در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۱).


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان